HTML

Ügyfélszolgák

2 banki alakalmazott nézetei a világról, ügyfélkezelésről, világvégéről...akarom mondani világválságról

Friss topikok

Linkblog

2009.04.01. 23:05 Ügyfélszolga

Total Attack against KÖZüzem – Part one

Címkék: upc fogyasztói társadalom hülye ügyfél közüzem

Mint a címből már sejthető a különböző, magukat közüzemi szolgáltatónak hívó, kizsákmányoló, dilettáns emberek gyülekezetéből álló RT-kről, Zrtkről lesz szó a következő néhány sorban. Manapság nagy divat a különböző mozgalmak elindítása…Ha egy cigány gyerek megver egy magyart, mozgalom indul a cigányok ellen, ha Fletó mond valamit, máris indul egy mozgalom ellene, ha a Hősök terén egy galamb leszarja valamelyik szobrot, rögtön kivonul az utcára néhány ogre…Méghozzá olyan gyorsasággal, hogy azt hihetnénk, hogy biztos a Szépművészeti Múzeumból jöttek…De aztán végignézve az arcokat, az intelligens tekinteteteket, rögtön rájövünk, hogy nem. (és nem azért nem, mert már annyiszor látták a kiállításokat, vagy mert egyáltalán tudnának olvasni, neeem) Szóval indítanék egy mozgalmat a szolgáltatók ellen, akik próbálják kizsákmányolni a szerencsétlenebbnél szerencsétlenebb embereket. Engem is próbáltak megrövidíteni nem egy –két forinttal, és bár lehet, hogy bizonyos szempontból én is szerencsétlen vagyok, de én amennyire lehet, küzdök ellenük. És szerencsétlenségükre, erre a küzdelemre ugyanannyi időm és energiám van, mint a szabálytalanul parkoló és a bejelentésemet nem kellő tisztelettel meghallgató rendőrök bepanaszolására. Tehát van….

 
Az egész akkor kezdődött, amikor 2008 nyarán vásároltam egy lakást. Mivel fel kellett újítanom, be kellett bútoroznom, gondoltam az illetékre is ( amit szintén kivesézek majd egy írásban ), úgy döntöttem, hogy egy-két hónapig nem fizetek semelyik szolgáltatónak. Ennek az elhatározásnak több oka is volt:
1. Nagyon sok adminisztráció árán tudtam volna mindent gyorsan az én nevemre íratni. Ez a nyaralás, munka, felújítás közepette nem fért bele.
2. Költséghatékonyság Jöhetnék különböző közgazdasági axiómákkal; amit ma nem fizetsz ki a szolgáltatóknak, azt akár már ma is elköltheted másra…Én így tettem.
3. Addig szüleimmel éltem. Ergo, ők intéztek minden ilyesmit, nekem fogalmas sem volt, hogy mikor kinek hova miért kell fizetni,stb…Gondoltam két-három hónap alatt némi rutint szerzek, kiismerem magam ezen kusza, szövevényes labirintusban.
 
Aztán rájöttem, hogy azoknak a cégeknek, akik tudják szüneteltetni a szolgáltatásukat érdemes lenne fizetnem. Úgyhogy sorba vettem őket: áram – „elzárható” àfizetni kell ,
víz – elzárható à fizetni kell , gáz – elzárható? à amúgy sem használom à nem kell fizetni , szemétszállítás à nem tudják, hogy melyik az én szemetem à nem kell fizetni <--> de ha már a vizet fizetem, akkor már ezt is, távfűtés – nem tudják elzárni à nem kell fizetni.
 
Szóval megadtam egy-egy csoportost az ELMŰ, Díjbeszedő, Upc, mobil szolgáltató felé. Uccsó kettő bár nem közüzemi szolgáltató, de a júpíszíről lesz szó, ezért kell megemlítenem. Itt jegyezném meg, hogy a mobil szolgáltató az egyetlen, amivel semmi bajom soha nem volt, úgyhogy róluk nem is teszek több említést. Mindig vonják az összeget, akkor amikor kell, annyit számláznak amennyit kell, tökéletesen működik. No, de a többi; a tragikomédia határait súrolja már-már:
 

1. A UPC: 

Kezdjük velük. A tisztesség kedvéért szögezzük le, természetesen szabad akaratomból választottam a UPC-t (csak internet), élve a szerződéses szabadság jogával. Mondjuk nem volt más, max a T-x, de az meg lassú. A szerződésem kb . 7-8 hónapja élt, a középső ún. silver csomagra fizettem elő. 2 éves hűségszerződést kötöttem, mert így sokkal olcsóbb volt, mint a standard díj. Mondjuk ha még kértem volna hozzá telefont, tv-t, faxot, meg nem tudom még mi mindent próbáltak rám tukmálni, a krumplitól kezdve a műholdig mindent. De nem éltem a hatalmas lehetőséggel, mert tudtam, hogy akkor még nehezebben szabadulok meg tőlük. Az árral megbarátkoztam, az adatforgalmat nem korlátozták, papíron: A valóságban úgy nézett ki, hogy du. 17 és 21 óra között, finoman szólva is kitörölhettem a seggemet a szuper gyors nemtom hány megabites netemmel, mert lekorlátozták…Erre mondjuk csak később jöttem rá, amikor már negyedik-ötödik alkalommal tapasztaltam ugyanazt. Gondoltam felhívom az ügyfélszolgálatot, hogy mifasz van. Ehhez szintén nem kevés lelkierő kellett, mert a min. várakozás 5 perc. Legalábbis ezt mondja vmi női hang, de ez a valóságban x+5 perc, ahol x nagyobb= , mint10 és konvergál a végtelenbe. Próbáltam kedvesen érdeklődni azután, hogy miért lassú a netem. Jöttek az okos instrukciók: indítsa újra a gépet, indítsa újra a modemet, kapcsolja le a villanyórát, áramtalanítsa az egész háztömböt, a várost,Paksot ,  törölje meg a szemüvegét, stb…Majd érdeklődött, hogy miből gondolom, hogy lassú? ( Egy klasszikust idézve, némi torzítással: ANYÁDBÓL!!! – by Üvegtigris ) Miből? próbálok letölteni egy free szoftvert és tized annyival jön , mint kellene. Torrent oldalon próbálkozik, mert a peer-to-peer adatforgalmat korlátozzák?-kérdezte( magyarázat: torrent file, oldalak, torrent kliensek azt a célt szolgálják, hogy nagggyon gyorsan hozzájuss filmekhez, zenékhez, pornóhoz, játékokhoz, valamint legálisan letölthető programokhoz…Az utóbbi kivételével bűncselekménynek számít ez a fajta tevékenység, én is csak hallottam, hogy lehet ilyet is. Nos, ezt a fajta adatforgalmat nevezik peer-to-peer nek.) Szóval, amennyiben az adott munkaállomás túlterhelt, értsd az egész háztömb netezik, akkor a szolgáltatás zökkenésmentes biztosítása érdekében az ilyen jellegű adatforgalmat korlátozzák. ( Röviden: Pistike azért nem tud 2 percen belül terhes pornót nézni (csak 15 perc múlva), mert Gizi néni az Ákciós tecsó újságot próbálja böngészni a neten, vagy próbál utána nézni, hogy tényleg eltörlik e a 18. havi nyugdíjat a szemetek. Szóval nekem ez nem tetszett, mert én nem erre fizettem elő. Kérdeztem is, milyen alapon korlátozzák? Válasz: Benne van az Ászf-ben. Az ügyfélszolgálatos pechjére én elolvastam az Ászfet ( ez egy defektem J ), így rögtön kontráztam; Igen, és hol mert pár napja olvastam, és nem rémlik, hogy ilyen lett volna benne. Ügyfélszolgálatos: Rögtön mondom….hmmmm, majd egy-két perc kínos hallgatás után, most sajnos így hirtelen nem találom, egy visszahívást tudok ígérni. Én: Rendben, várom..Miután másnap estig nem kaptam visszajelzést, újra betelefonáltam és érdeklődtem, hogy mi van má? A reakció az volt, hogy nincsen bent felettes, ezért 3 napon belüli visszahívást ígértek.3 nap múlva visszahívtak, és az Ászf egy pontjában találtak valamit, amire talán, nagyon nagy erőszak árán rá lehetne húzni azon elv jogosságát, hogy korlátozzák a letöltésemet. Kb 25 perc vitatkozás után úgy döntöttem, hogy hagyom őket. Szerencséjük volt, ugyanis a panaszbejelentésem után 2 nappal láttam, hogy a házunkban is bevezetésre kerül a Digi Tv, így megszabadulhatok a UPCtől…Legalábbis ha nem lenne hűségnyilatkozatom. Mit tehettem volna; újra elolvastam az Ászfet, hogy milyen kapaszkodók vannak, ugyanis a szerződés felmondása esetén a kapott kedvezményeket és bekötési díjat ki kellett volna fizetnem ( kb.: 30.000 HUF ). Még így is megért volna, de miért fizetnék, ha nem muszáj?! Volt egy nagyon érdekes pont a szabályzatban, ami felkeltette az érdeklődésemet; A legnagyobb csomagnál – Gold nincsen hűségszerződés. Ez érdekes, vmi Unios rendelet alapján, asszem. Kicsit később olvastam a csomagváltás lehetőségéről. Hmmm…még érdekesebb. Gondoltam pofátlan leszek, és felhívom az ügyfélszolgálatot, hogy mi erről a véleményük. Egy roppant kedves Hölgyhöz kerültem: Akinek a köv. kérdéseket tettem fel:
Mennyi a csomagváltás díja, mert azt olvastam, hogy 0.

Válasz: Igen, díjmentes.
Én: Nekem most silver van, átválthatok goldra?
Válasz: Persze, akár most is.
Én: Rendben, de még annyit kérdeznék, mi lesz a hűségnyilatkozatommal, mert abból még van bőven.
Válasz: Nem gond, az megszűnik, de a másik attól még kérhető.
Én: Tehát ha Gold csomagom van, nincs hűségnyilatkozat, ergo bármikor felmondhatom?
Válasz: Úgy van, akkor beállítsuk(Igazi saleses volt, nem vágta, hogy miért kérdezem)
Én: Mikorra áll át az egész?
Válasz: Azonnal beállítom, csak újra kell indítani a modemet.
Én: Nagyszerű, és akkor a mai naptól kezdve már Goldom van?
Válasz: A mai napra még az alacsonyabb díjat számítjuk, holnaptól fog ketyegni Gold szerint, de már mától gyorsabb lesz.
Én: Remek, akkor már holnap meg is szűntethetem az egészet. Modemet hol kell leadnom?
 

Itt némi hangulat váltás volt megfigyelhető, vagyis kihallható a beszélgetésben…Megbeszéltük a felmondás részleteit. Másnap telefonáltam, kezdve a beszélgetést azzal, hogy X Y vagyok, ha minden igaz Gold előfizetésem van, hűségnyilatkozat nélkül. Ezt az állítást megerősítette az ügyfélszolgálatos és elkezdődött a procedúra. Átkapcsoltak egy saleseshez, aki tényleg már azt is felajánlotta, hogy a reklámjukban én cipeltem a bútort vagy a zongorát. Igazából semmi zenei érzékem nincsen, és max 70kiló vagyok ( és nem mind a 70 kg izom ), tehát inkább nem vállaltam. Így örökre megszabadultam tőlük. Azért küldtek még egy csekket, amin az egy napra felszámított különbözet megjelent, pontos összeget nem tudok, de nagyon minimális tételről van szó, talán 150 forint. Átutaltam nekik 150 -1 forintot, kíváncsi voltam, hogy küldenek e újabb csekket 1HUFról…De nem..Így örökre megszabadultam tőlük. Vagyis van még egy „ügyem „ velük kapcsolatban, de erről a köv. írásban, aztán jön a többi anyaszomorító, kizsigerelő cég.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelszolgak.blog.hu/api/trackback/id/tr381040866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása