HTML

Ügyfélszolgák

2 banki alakalmazott nézetei a világról, ügyfélkezelésről, világvégéről...akarom mondani világválságról

Friss topikok

Linkblog

2009.03.25. 22:49 Ügyfélszolga

rendőri hozzállás

Pár hónapja költöztem a IV. kerületi Erzsébet utcába, ahol rendszeresen a következő szabálysértéssel talákozom:

A házunk( háztömb ) mellett van egy két sávos út a belváros felé.Egy igen forgalmas útról van szó, hiszen egy lakótelep terül el mellette, buszok járnak arra, és nem igazán van másik, amely a festői Rózsa utcai paneltömbből a XIII. kerületbe vezetne. Már korábban is feltűnt, de igazán bosszantani csak most kezdett a dolog, hogy néhány kevésbé szocializálódott paraszt az autójával az egyik sávot igénybe veszi éjszakára, parkolási célra. ( Ez természetesen tilos ) Eddig jellemzően reggelente lettem figyelmes a jelenségre, és feltűnt, hogy általában ugyanaz a 4 -5 kocsi áll ott. Most este 9 körül arra volt dolgom, és megdöbbenéssel tapasztaltam, hogy az a 4 - 5 suttyó, igazából kb. 15...csak a többi reggelre már eltűnik. Van olyan, aki kamionnal, busszal áll ott meg. Az, hogy ott állnak, alapvetően nem zavarna, de baromira idegesítő, hogy reggel, amikor busszal próbálnék bejutni a városba, a busz nem tud kiállni a megállóból, mert az a sáv foglalt, a másikban pedig tumultus van, és hát a magyar autós nem arról híres, hogy előzékeny lenne (Ami még a reggeli rohanásban érthető is). Minekután minden reggel átesek ezen a tortúrán, mindig ugyanazzal a 10 emberrel, aki ezen a buszon szokott utazni,(valószínűleg ők sem lennének sokkal értelmesebbek, abból kiindulva, hogy az ürességtől kongó buszon is mind a 10en az ajtóban állnak /nyomorognak ) ugyanabban az időpontban, elhatároztam, hogy teszek ellene...

Mi az első, ami ilyenkor az ember eszébe jut? Hogy letöri a visszapillantójukat. Haverokkal beszélgettünk erről a problémáról, majd egy kicsit durvább változatot eszeltünk ki...A kocsik mellett elhaladó 914 -es éjszakai járat ablakából kromofágot kellene locsolni rájuk. De mivel szeretem a kocsikat( - ennek akkor lenne gyakorlati haszna, ha a sofőr is benne ülne ) ezt elvetettem. Így maradt a rendőrség. Ezen elhatározásom kb. egy hete fogalmazódott meg, és egészen a mai napig gyűjtöttem az energiát. Igazából alapvetően mimóza lélek vagyok, kellett valami szikra, ami kihozza belőlem azt a cinikus/okvetetlenkedő/kötöszködő lényemet, ami szükséges egy ilyen cselekedet megtételéhez. ( Az, hogy mi volt ez a szikra, egy későbbi írásban megosztom veletek )

Így hát elmentem az újpesti rendőrkapitányságra, ahol nem arattam túl nagy sikert. Pedig nagyon kedvesen/megértően álltam a rend őreihez, de a válaszok nem tetszettek. Röviden elmondtam mi a problémám, mit tapasztaltam, milyen veszélyei vannak ennek a vezetői megnyilvánulásnak,stb...Kb 5 rendőr körbe állt és olyan "értelmesen" néztek rám, mintha...Ide bármit írhatnék, mert a kinézetükön látszott, hogy egyik sem készült agysebésznek. A reakció a következő volt:

Rendőr: Tegyen telefonon bejelentést.
Én: Nem, ha már itt vagyok nem telefonálnék. Adjanak egy nyomtatványt leírom a panaszomat.
Rendőr: Nincsen rá kapacitásunk
Én: Ha arra van, hogy a Váci úton hétköznap éjjel 3-kor taxisokat ellenőrizgessenek/bírságoljanak meg, mert 5 km/h -val túllépte a sebességhatárt, amikor 1km-es körzetben sehol egy lélek, legyen erre is.
Rendőr: Valószínűleg azért állnak ott, mert ott laknak, valszeg a maga szomszédja, és meg lehetne beszélni vele, hogy ne ott parkoljon.
                                -na itt váltottam hangnemet -
Én:Nem gondolja, hogy nekem arra van kapacitásom, hogy végig várom az összes tulajt, hogy jöjjön a kocsihoz és kedélyesen elbeszélgessek vele a kreszről??? Én dolgozom,erre nincsen időm. Ezért vannak Önök!
Rendőr:Meg lehet őket is érteni, nincsen elég parkoló Újpesten.
Én: Tessék??? Öhömmm...Tehát ha megyek az autópályán, és rám jön a vizelhetnék, de csak 10 perc múlva lesz leálló, álljak keresztbe az utón, és vizeljek ott...Mert nincs kedvem tovább menni. Engem is meg lehet érteni, miért nincsen 5 percenként leálló. Kit érdekel,hogy mennyi parkoló van. Legalábbis Önöket nem kéne,hogy érdekelje. Önök azért vannak, hogy betartassák a szabályokat/törvéyeket.
Rendőr: Hiába bírságoljuk meg, legközelebb megint odaáll.
Én: Éppen ezért kell legközelebb is megbírságolni..5-10 bírság után inkább eladja a kocsit (vagy pár év múlva hajléktalan lesz)

20 perc vitatkozás/beszélgetés után továbbra is azt ecsetelték, hogy nincsen elég emberük. Mondtam nekik, hogy amióta bejöttem, itt állnak öten, már rég az összes autón ott figyelne az a szeretetcsomag. De azért ígéretet kaptam a kivizsgálásra.Panaszomnak nyomatékot adva visszamentem egy írásos panasszal, benne az összes szabálytalanul parkoló kocsi rendszámával. Sőt, elhatároztam, hogy ezt minden este el fogom játszani. Minden este fárasztom őket egy kicsit ezzel a baromsággal ( belátom, hogy ezen a szemétdombon  - amit Magyarországnak hívnak - ez egy nem túl magas prioritást élvező probléma ), előbb-utóbb megunják és csinálnak valamit...Sőt telefonon keresztül is fogom őke baszogatni...Szerencsétlenségükre 1 percre lakom a kapitányságtól, és a rendőrséget ingyen lehet hívni.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelszolgak.blog.hu/api/trackback/id/tr41025973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balu01 2009.03.26. 10:00:53

A kedves és általam igen "mélyen tisztelt" rendőr uraknak nem mindig ilyen a hozzáállása.
Szintén újpesten pár utcával arrébb, egészen konkrétan a Munkásotthon utcában büntettek meg nem régen. De miért is? A Mártírok útja, és az István út között amennyiben az ember a Mártírok útja felől jön, akkor az út jobb oldalán tilos parkolni. A bal oldalon azonban szabad. Nos én bizony szépen be is parkoltam. Nem sokkel később már egy feljelentés virított a kocsin (nem ám helyszíni bírság, egyből feljelentés!). Az ok pedig a következő volt: szabálytalanul parkoltam, mert ellenkező irányból parkoltam, azaz nem az istván utca felől érkeztem, így menetirány szerinti bal oldalon parkoltam. Tényleg, nem viccelek. Ezért frankón megbüntettek egy jó kis 5 számjegyű összegre. Na már most lehet, hogy van valamilyen szabály a KRESZ-ben ami szerint szabálytalan voltam, de kérdezem én, ez reális? (Ja igen ezek az emberek persze mind az általunk befizetett adóból élnek). Szóval a kedves biztos urak nem csak napot tudnak lopni, hanem jó magyar forintot is, mégpedig törvényesen...

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.03.26. 11:42:55

@balu01: balu bakker, olyan demagóg vagy. Ha jól sejtem, a Te helyszíned közelebbi a RK-hoz, mint Ka... ügyfélszolga kollégáé. Az ablakból papírrepülő formájában dobták az autódra a büntetést, csak pontosan kellett célozniuk :) Így ki sem kellett kelniük a pihenőben a fotelből.

balu01 2009.03.26. 11:53:00

@csinkovv: Omg, lehet, hogy igazad van csinkovv, erre nem gondoltam. Repülési engedélyt akkor is kellett szerezniük, bár azt lehet intézni a fotelből is... Hamut fogok szórni a fejemre, belátom, hogy igazságtalan voltam a rend remek őreivel szemben, és legközelebb, amikor megbüntetnek, duplán fizetek lol.
süti beállítások módosítása