HTML

Ügyfélszolgák

2 banki alakalmazott nézetei a világról, ügyfélkezelésről, világvégéről...akarom mondani világválságról

Friss topikok

Linkblog

2009.04.02. 21:22 Ügyfélszolga

Fő a táv

Címkék: kapitalizmus fogyasztói társadalom hülye ügyfél főtáv közüzem

A következő kis irományban egy másik szolgáltatóval történő viaskodással kapcsolatos"élményeimet" osztom meg Veletek: A történet leírása, magyarázata helyett, inkább a Főtávnak, a FőtávKomfortnak és Díjbeszedő Rtnek, DHKnak ( Díj Hátralék Kezelő Rt ) elküldött levelet másolnám be. Elég részletesen leírtam a panaszlevelemben a történteket. Íme:

" Kedves ( néhol nem annyira kedves ) közüzemi szolgáltatók!

Egy igen komplex és első látásra összetett problémával kapcsolatosan írok. X Ynak hívnak, a IV. kerületben, az Erzsébet utca .. ./..-ban lakok.
A címzettek között szereplő szolgáltatók ügyfele vagyok, természetesen nem saját akaratomból ( és itt elsősorban a FŐTÁVra gondolok ).
Ügyfélazonosító: ........... (Főtáv )
Fizető azonosító: ............ (Díjbeszedő )

A panasz leírása:

2008 nyarán vásároltam a már említett lakást. A kálvária kb. akkor kezdődött.
A közüzemi szolgáltatókkal alapvetően nem volt problémám, az ELMŰ, Díjbeszedő, Kábel tv szolgáltató ( bár ez nem közüzemi ), FŐGÁZ számlákkal kapcsolatosan minden rendben van / volt és remélem, hogy lesz is.

Ugyanez a FŐTÁVról már nem mondható el.:

A következő néhány sorban részletezném, hogy adott időszakra milyen csekkeket küldött a FŐTÁV, és az adott összegből mennyi volt a víz felmelegítésének díja. Ebből következik, hogy ezzel van problémám:

2008.aug.:         8705 HUF --> 1878 HUF vízfelmelegítés
2008. szept.:        8281 HUF --> 1751 HUF vízfelmelegítés
2008. okt.:         8198 HUF --> 1667 HUF vízfelmelegítés
2008. nov.:        17298 HUF --> 6730 HUF vízfelmelegítés
2008.dec.:        24066 HUF --> 12700 HUF vízfelmelegítés
2009.jan.:        33789 HUF --> 13787 HUF vízfelmelegítés
2009. febr.:        42032 HUF --> 16336 HUF vízfelmelegítés
2009. márc.:        45012 HUF --> 16570 HUF vízfelmelegítés
2009.ápr.:        28762 HUF --> 5485 HUF vízfelmelegítés

A fentieket összegezve 216143 HUF -ot számláztak ki összesen, ebből 76904 HUF vízfelmelegítés. Ami azt jelenti, hogy egy átlagos 1000 forint /m3 árral számolva, közel 77 m3 víz melegítését jelenti 9 hónap alatt. Ha a számlázásokat figyelembe vesszük igazából ez 6 hónap alatt jött össze, tehát havonta durván több, mint 10 m3 melegvízet használok el. Ami talán egy 6 fős családnál reális adat, de szerintem nem ez a hagyományos családmodell.

Mivel ezeket az összegeket irreálisnak tartottam, természetesen nem fizettem ki. Ezért a FŐTÁV a követelést átadta a DHK -nak, akik folyamatosan bombáztak a leveleikkel. Úgy voltam vele, ha egyszer lesz időm, hogy a végére járjak, rászánva pár órát, kiderítem, hogy miért ennyi az annyi. Tegnap eljött ez a nap, a következő tapasztalatokkal lettem gazdagabb:

A FŐTÁV ügyfélszolgálatán dolgozó hölgy lediktálta a csekkek részleteit, majd a közös képviselőhöz irányított. A közösképviselőm ( Berda József lakásszövetkezet ) pedig a FŐTÁV komforthoz.
A FŐTÁV komfortnál végre sikerült egy hozzáértő és némi segítőkészséget tanúsító úrral beszélnem, akitől a helyenként cinikus megjegyzésekért, ezúton is elnézést kérek.

Ő a következőkről tájékoztatott:

Ahogy az a korábbi kimutatásban látszott, az első 3 hónapban sikerült nagyjából reális adatok alapján számlázni. ( Reális...hát igen..A 2009.03.24 -én a Díbeszedő egyik munkatársával folytatott beszélgetésből és a lakásomban elhelyezett mérőóra állása alapján az eddigi melegvíz fogyasztásom  5 m3. )

Próbáltam megtudni, hogy mi az oka ezeknek durva változásoknak a számlázás kapcsán, illetve, hogy mi alapján számlázzák ezeket az összegeket. A folyamatot, bár valószínűleg Önök is tisztában vannak vele, röviden leírom:

Havonta ( vagy 2 havonta ) kijön egy mukatárs a FŐTÁV Komforttól, és leolvassa a vízóra állását. Az alapján számláznak. Én, amióta megvettem a lakást nem találkoztam FŐTÁVos alkalmazottal, és az ügyfélszolgálatos is erre utalt, hogy adatok híján egy furcsa számításnak köszönhetem ezt a túlszámlázást. Amennyiben nem tudják leolvasni az órát, megnézik a ház összfogyasztását, ebből kivonják a leolvasottakat, majd a különbözetet négyzetméter / légköbméter arányában leosztják. Ne haragudjanak a megjegyzésért, de ez egy baromság...Mi köze van a vízfogyasztásnak a lakás négyzetméteréhez? Ha 10 főt számláló szociális segélyekből élő (nem feltétlenül naptól barnított - szerk. ) család lakik 20 nm -en, valószínűleg többet fogyasztanak, mint én, aki egyedül él 54 nm -en. Bár a példa pont nem jó, mert ők valószínűleg semmit nem fordítanak víz fogyasztásra, de azt hiszem érthető, mire akarok kilyukadni. Nem értem, hogy miért nem a korábbi fogyasztások alapján számlázzák ki, ha már nem tudják leolvasni az óra állását, és az általam kiírt adatokat nem veszik figyelembe. Én nem vagyok se nyugdíjas, se munkanélküli, ergo munkanapon 10 és 13 óra között ( kb. ezen időszakokban szoktak jönni ) én nem tartózkodom otthon, ugyanis próbálom megkeresni azt a pénzt, amiből az ilyen túlszámlázokat is fizetnem kéne. Én többször is kiírtam, hogy mennyi a fogyasztásom, de ezt nem vették figyelembe.

Mondjuk ez felvet egy kérdést, hogy az óra leolvasása nélkül, hogyan sikerült 2008 aug - szept - okt -ben reális adatokat kiszámlázniuk, majd gondoltak egyet, és hónapról hónapra az előzőnek valahányszorosát kiszámlázni ?!  Semmi gond, túlteszem magam ezeken... A DHK -nak 2009.03.19 -én elutaltam 33777 forintot...tehát az első 3 hónapot ( - reális adatok ) A többit nem vagyok hajlandó.
Lehet fenyegetőzni polgári peres úttal, de nem érdemes...Azt hiszem a fogyasztásom tükrében könnyen belátható, hogy igen nagy mértékű túlszámlázásról van szó.

A FŐTÁV Komfortnál dolgozó úr a következőkre hívta fel a figyelmemet: Az, hogy a lakásba történő be nem jutás esetén hogyan számítják a díjat benne foglaltatik a szerződésben. Kérdem én; milyen szerződésben? Mutassanak egy olyan szerződést, amit én Önökkel kötöttem és aláírtam. Nyilvánvalóan nincsen ilyen, mert ha lenne nem írtam volna alá...A levél olvasása közben gondolom Önökben is felmerül a következő gondolat: na, megint egy hülye Ügyfél, minek ez nekünk??  Jogos, minek? Higgyék el, én sem tartok igényt Önökre...Ha tehetném gyufával, és apró papírdarabok elégetésével tartanék fennt egy elviselhető hőmérsékletet a lakásban, az Önök segítsége nélkül...De NINCS választásom. ( Ha mégis lenne, kérem tájékoztassanak róla )
A másik ( és ezt megerősítette a FŐTÁV ügyfélszolgálatán dolgozó Hölgy is ): Nem tudja a FŐTÁV ezt korrigálni...A következő leolvasásnal tartózkodjak otthon, megnézik az órát, majd amíg a tényleges fogyasztásom el nem éri az Önök által eddig kiszámlázott feltételezett fogyasztás mértékét, addig 0 szerepel majd a vízmelegítésnél, de az eddigieket ki kell fizetnem...NEVETSÉGES

Az a kb. 65 -70.000 forint többlet, amit elvárnak tőlem, hogy befizessek, hány évi 0 -ás számlát eredményezne? KB. 5 év !!! Önök szerint van olyan ember az országban, aki 5 évre előre kifizetné a víz melegítésésnek díját...Lehet, hogy van olyan szerencsétlen, de az meg is érdelmi. Én nem a Máltai Szeretet Szolgálat vagyok, tehát nem adok Önöknek ingyen hitelt. Az a 70.000 forint 5 év alatt kamatozzon inkább nekem, legalább fedezi a tegnapi napon lefolytatott beszélgetések költségét, és azt az időt, amit az Önökkel történő hadakozás felemésztett, nem beszélve arról, hogy még mennyit fog. Kérem, hogy küldjék ki a korrigált számlákat, melyeket azonnal be is fizetek. Nem érdekel, hogy a követelést már átadták a DHK-nak...Oldják meg!

Amennyiben a DHK úgy gondolja, hogy a több, mint 3 hónapos tartozást peresúton kívánja behajtani, nosza...

Üdvözlettel, és még ezek után is tisztelettel,

X Y "
 

- hát egyelőre itt tartunk. Illetve pár nappal később írt a DHK, hogy ők továbbra is fenntartják a követelést, amennyiben a Főtáv korrigál, úgy ők is. A Főtáv ügyfélszolgálatáról is kerestek telefonon, magyaráztak vmit, de igazából nagyon hamar rájöttem, hogy a vonal túlsó végén ülő nő nem egészen kompetens, úgyhogy kértem, hogy e-mail formájában küldjék el a választ, hogy legyen írásos nyoma. Ezt az emailt 7 nap alatt nem sikerült megírniuk. Kár...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelszolgak.blog.hu/api/trackback/id/tr891042663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása